جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رئیس بنیاد شهید: ۵۰هزارقطعه زمین برای مسکن خانواده شهدا تا پایان سال تأمین می شود

نسخه مناسب چاپارسال توسط ایمیلنسخه PDF

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۵۰ هزار قطعه زمین برای مسکن خانواده شهدا و ایثارگران تا پایان امسال تامین خواهد شد.

سعید اوحدی در حاشیه غبارروبی و عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان در گلزار شهدای گرگان اظهارکرد: ۵۰ هزار قطعه زمین برای مسکن خانواده شهدا و ایثارگران با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌ها تا پایان امسال تأمین خواهد شد که این رقم در مقایسه با ۱۷ سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

اوحدی اضافه کرد: امروز سه تفاهم نامه با موضوع مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری شامل خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و همچنین ساماندهی گلزار شهدا با استاندار گلستان منعقد می‌شود.

وی افزود: قریب به ۲۰ هزار گلزار شهدا در کشور وجود دارد که ۲۰ درصد آنها نیازمند ساماندهی است و طی طرحی با همکاری دانشگاه‌ها و سپاه براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور گفت: با همکاری اورژانس کشور تمهیداتی جهت ارائه واکسن آنفلوانزا به جانبازان بالای ۵۰ درصد و والدین شهدا که سن بالایی دارند، در منازل شان به جای حضور در مراکز درمانی صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری طی دو سال گذشته مشکلاتی را با بیمه داشته که براساس توافقات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کاملاً مرتفع شده و هزینه‌های درمانی ظرف مدت ۴۸ ساعت پرداخت می‌شود.

سعید اوحدی یادآور شد: براساس تفاهم نامه امروز تلاش می‌کنیم با همکاری استانداری گلستان هزار مورد اشتغال و هزار واحد مسکونی جهت جامعه ایثارگری استان را تأمین کنیم.

لازم به ذکر است معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح سه شنبه به منظور امضا تفاهم نامه با استاندار گلستان در زمینه اشتغال، مسکن و ساماندهی گلزارهای شهدا با استقبال رسمی هادی حق شناس وارد گلستان شده است.

گفتنی است معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با همراهی استاندار گلستان با جانباز قطع نخاعی سید جمال حسینی و همچنین والدین شهیدان حجت الله، نعمت الله و هادی بهمن نژاد دیدار و گفتگو کرد.